Pàgines

21 de març del 2013

Un nou final del conte de Joan Miró, de la mà de na Rosa.

Hola famílies,

Na Rosa, alguns dijous al mes, s'encarrega de les sessions de filosofia 3/18 a partir de tot el que estem treballant en relació al projecte de Joan Miró. La primera sessió, la vàrem dur a terme la setmana pasada, en voleu veure un resum? Al tornar a presentar el conte de Joan Miró, alguns dels infants començaren a dir:

-          David: Són ulls!

-          Quim: semblen aranyes.

-          Salman: Va anar a Mallorca.

Després de contar el conte als nens, se’ls va proposar que cerquessin alternatives i inventessin un nou final, per després fer una escultura com feia Joan Miró representat el final que més els havia agradat o que tornessin a inventar un nou amb l’escultura.

Abans de la representació varen dir:

-          Fran: Una lluna amb un ull pot anar rodant cap un palau, agafa un ull i el posa al seu quadre.

-          Jairo: La lluna viatja amb avió i es baralla amb l’estrella.

-          Badr: Pot viatjar a París.

-          Jairo: On està Mickey Mouse.

-          Mestra: On pot anar Joan Miró?

-          Olivia: A Mallorca i pintar animals.

-          Inés: A Mart amb un cohet i pot pintar un planeta blau, verd i algunes estrelles al voltant.

-          Salman: A Madrid i pontar lleons, elefants, elefants més grans amb trompa.

-          Julian: A Africa, i pintar un lleó, un lleopard i molts d’animals amb dues orelles.

-          Leo: Al país del barça pinta i ven quadres.

-          Badr: És Barcelona.

-          Inés: Pinta l’equip.

-          Julian: Els gols.

-          Mestra: La pilota pot anar a un altre planeta?

-          Fran: Si xutem fort... al planeta dels Pingüins.

-          Badr: Al Pol Sud.

-          Inés: Com Pare Noel.

-          David: i una estrella fugaç.

-          Iker: Podria anar a Itàlia i pintar la neu de blau, verd, groc i vermell.

-          Alexandru: Podria anar a Mallorca i pintar una estrella de dia.

-          David: Quan surten les estrelles es fa de nit.

-          Fran: Les estrelles no se’n van, quan hi ha sol no es veuen.

Després cada nen va seure al seu lloc i varen fer una escultura amb plastilina. La varen explicar i varen triar el color que més els agradés i varen dir perquè ho havien escollit.

-          Iker: He fet dos ulls perquè Joan Miró feia molts.

I el color que m’agrada és el vermell perquè tinc coses a casa d’aquest color.

-          Olivia: He fet una caseta a París, perquè Joan Miró va viatjar a París i des de la torre veia les estrelles.

El color que he triat és el blanc perquè m’agrada.

-          Jairo: He fet un llop perquè m’agraden els llops i fan Auuuuu! i renou.

I el color que he triat és el vermell perquè hi ha moltes coses així.

-          Alexandru: He fet volcans perquè en Joan Miró podria fer.

I el color que he triat és el taronja perquè he tastat les taronges i m’agraden.

-          Badr: he fet la casa de Joan Miró perquè a casa en faig.

I el color que he escollit ha set el verd, perquè a classe hi ha molt.

-          Janira: He fet una lluna perquè m’agrada mirar-la a la nit i les estrelles també.

I el blau claret és guapo perquè sembla la lluna.

-          Marwa A: he fet una estrella i un cercle, perquè m’agraden i Joan Miró els fa.

El color que he triat és el groc perquè és el color de Joan Miró.

-          Quim: He fet un castell amb gent perquè m’agrada per veure les estrelles des d’allà.

El color que he triat és el verd perquè m’encanta i és el meu preferit.

-          Patri: He fet un monstre perquè m’agraden.

He triat el blanc perquè a la meva casa n’hi ha.

-          Leo: He fet un desert perquè m’agrada.

I el color que m’agrada és el blanc perquè tinc una cosa de la Wii que és així.

-          Alex: He fet una lluna plena i un ull.

I el color que més m’agrada és el groc.

-          Julian: He fet un sol com en Joan Miró.

-          El meu color preferit és el verd.

-          Oumniya: He fet una estrella, una lluna, un planeta, dos ulls, perquè m’agraden com a en Joan Miró.

I he triat el vermell perquè un dia vaig menjar maduixes i em van agradar.

-          Marwua Ch: He fet estrelles perquè també m’agraden.

I el color que he triat és el groc.

-          Nasar: He fet una estrella, un volcà, una serp, i una lluna.

El color que he triat és el blau perquè a l’ordinador he vist molt i perquè tinc un dinosaure així.

-          Irene: He fet dos robots perquè m’agraden i tinc a casa.

-          I he triat el blanc.

-          Inés: He fet Àfrica i un lleopard perquè m’agraden els animals i la selva.

-          He triat el verd perquè tinc samarretes d’aquest color i perquè papa m’ha dut al Mc Donalds.

-          Salman: He fet un Vaixell de guerra amb boles vigilant amb foc.

He triat el blau perquè és el color de la mar.

-          Salma: He fet una lluna i dos estrelles perquè m’agrada.

M’agrada el color blau perquè és així la meva habitació.

-          David: He fet un monstre i un mussol  perquè a casa he vist un a la tele.

He triat el color taronja perquè m’agraden els retoladors així.

-          Dana: He fet estrelles perquè m’agraden i dos boles de foc.

I he triat el negre perquè és d’aquest color la meva samarreta.

-          Aaron: He fet un arbre i m’agrada el color groc.

Va ser una sessió molt profitosa, ja que vàrem pensar, raonar i parlar molt. A més, vàrem representar amb plastelina els nostres nous finals del conte.

Esperam que en gaudiu!

Salutacions,

Conchi i Rosa, classe dels Pingüins de 5 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada